هاست و دامین هر دو , دو تعرفه و کاربرد های خود را دارند و هر کدام به یکدیگر برای ران شدن و بالا آمدن نیاز دارند .

در ابتدا به توضیحات مختری راجب هاست و سپس دامین میپردازیم :

هاست یعنی چه ؟!

میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که به شما امکان می دهد وب سایت یا برنامه وب خود را در اینترنت منتشر کنید. هنگامی که برای یک سرویس میزبانی وب ثبت نام می کنید، اساساً فضایی را در یک سرور فیزیکی اجاره می کنید که می توانید تمام فایل ها و داده های لازم برای عملکرد صحیح وب سایت خود را در آن ذخیره کنید.

این میزبانی توسط شرکت های متعددی قابل در دسترس گرفتن و اشتراک گرفتن میباشد که همچنین شرکت پردازش داده نگار پارس نیز یکی از این شرکت های معتبر میباشد و شما میتوانید از این فرصت برای بدست گرفتن میزبانی خود استفاده کنید .

میزبانی وب چگونه کار می کند؟

سروری که وب سایت شما را میزبانی می کند یک رایانه فیزیکی است که به طور مداوم کار می کند تا سایت را همیشه در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهد. خرید سرور برای میزبانی وب به شما این امکان را می دهد که تمام داده های وب سایت خود را در آن سرورهای ارائه دهنده خود ذخیره کنید.

هنگامی که کاربر نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر خود وارد می کند، سرور میزبان وب تمام فایل های لازم برای بارگیری وب سایت شما را منتقل می کند.

شما می توانید یک وب سایت را خودتان میزبانی کنید، اما این نیاز به مهارت های فنی گسترده ای دارد. میزبانی خودکار مستلزم راه اندازی و پیکربندی یک وب سرور از ابتدا، از جمله تجهیزات، زیرساخت، سخت افزار و نرم افزار است. علاوه بر این، شما همچنین باید تمام تعمیر و نگهداری مداوم را انجام دهید.

یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب تضمین می کند که وب سایت شما عملکرد بهینه و با پروتکل های امنیتی بهتری دارد. علاوه بر این، بسیاری از جنبه های پیچیده میزبانی وب سایت را ساده می کند – از نصب نرم افزار گرفته تا پشتیبانی فنی.

به محض اینکه کاری در جهت منافع کسی انجام می‌دهید، نه تنها او به شما فکر می‌کند بلکه خداوند نیز به شما فکر می‌کند.

پاراما هانسا یوگاناندا

انواع خدمات میزبانی وب

با گزینه های میزبانی وب متعدد موجود، تعیین اینکه کدام یک برای وب سایت شما بهترین است می تواند چالش برانگیز باشد.

اکثر میزبان‌های وب بسته‌های میزبانی متفاوتی را برای انواع مختلف مشتریان ارائه می‌دهند – از صاحبان وب‌سایت‌های تجاری گرفته تا سازندگان وبلاگ شخصی.

در حالت ایده آل، شما باید با ساده ترین راه حل میزبانی شروع کنید. هنگامی که سایت شما ترافیک بیشتری دریافت کرد، می توانید به یک برنامه پیشرفته تر ارتقا دهید. به راحتی می توانید قیمت هاستینگ هاستینگ را بررسی کنید تا یک ایده کلی در مورد انواع مختلف هاست و هزینه های آنها بدست آورید.

بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین های موجود بیندازیم.

هاست اشتراکی

با میزبانی اشتراکی، چندین کاربر منابع سرور یکسانی از جمله حافظه، قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی را به اشتراک می گذارند.

به دلیل سادگی و مقرون به صرفه بودن، میزبانی وب اشتراکی یک راه حل عالی برای مشاغل کوچک و وب سایت های شخصی است که به پیکربندی پیشرفته یا پهنای باند بالاتر نیاز ندارند. از این رو، میزبانی مشترک یک انتخاب عالی برای مبتدیانی است که برای شروع به هاست ارزان نیاز دارند.

طرفداران

  • مقرون به صرفه، ایده آل برای وب سایت های در مقیاس کوچک
  • تخصص فنی لازم نیست
  • گزینه های سرور از پیش پیکربندی شده
  • بدون نیاز به مراقبت از نگهداری و مدیریت سرور

منفی

  • حداقل دسترسی به پیکربندی سرور
  • افزایش ترافیک در سایر وب سایت ها می تواند بر سرعت وب سایت شما تأثیر بگذارد

و اما خب بهتره یکم هم راجب دامین بدونیم و اینکه چی هست

تعریف دامنه شبکه شناسایی متصل به گروهی از دستگاه های متصل به اینترنت است. هدف اصلی نام های دامنه و سیستم نام دامنه (DNS) ترجمه آدرس های IP هر گره فعال در شبکه به عباراتی است که به خاطر سپردن و یافتن آنها آسان تر باشد. این انتزاع به هر سرویسی اجازه می دهد تا از یک سایت جغرافیایی به سایت دیگر در اینترنت برود، حتی اگر شامل تغییر در آدرس IP باشد.

اگر کمک سیستم نام دامنه وب نبود، کاربران اینترنت باید با استفاده از آدرس IP به خدمات وب دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، به جای استفاده از http://example.com، باید از http://192.0.34.20 استفاده کنند.

دامنه وب برای چیست؟
دامنه اینترنتی برای شناسایی یک وب سایت به روشی ساده تر خدمت می کند. عمدتا از دو بخش تشکیل شده است. از یک طرف نام سازمان و از طرف دیگر نوع سازمان (com). پرکاربردترین انواع سازمان ها .com، .org و net هستند که به ترتیب به شرکت ها و موسسات تجاری، موسسات غیرانتفاعی و موسسات مرتبط با خدمات اینترنتی اشاره دارند.

انواع دامنه
دامنه های وب به سه گروه بزرگ تقسیم می شوند. در اینجا به جزئیات انواع مختلفی که وجود دارد می پردازیم:

  • gTLD (دامنه سطح بالای جغرافیایی): اینها دامنه های عمومی هستند که برای یک قلمرو خاص تنظیم نشده اند. آنها معمولاً رایج ترین هستند و دارای پسوندهای com، .net یا .org هستند.
  • ccTLD: دامنه های مرتبط با یک کشور خاص. در اسپانیا با .es، در فرانسه با .fr و در مکزیک با mx ختم می شوند.
  • دامنه های سطح سوم: آنها همان هدف دامنه های gTLD را دارند، اگرچه هویت سرزمینی ccTLD را نیز دارند. شما به راحتی آنها را تشخیص خواهید داد زیرا آنها، برای مثال، یک پایان .com.es دارند.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

پردازش داده نگار پارس

پردازش داده نگار پارس

پیشرو در توسعه و ساخت بهترین اپلیکیشن ها و صفحات وب میباشد . 

دنبال کنید

ایمیل : info@pdn24.com
تلفن : اکنون تماس بگیرید