لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

رابط کاربری (UI) به عنوان یک رابط کاربر گرافیکی تعریف می‌شود یا به این معنی است که کاربر نهایی یک محصول با یک محصول، نرم‌افزار یا دستگاه سخت‌افزاری که از آن به عنوان رابط کاربری یاد می‌شود تعامل یا کنترل می‌کند. به عبارت دیگر، رابط کاربری جایی است که یک انسان و یک کامپیوتر با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار می کنند. صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید، حتی ماوس و طراحی دسکتاپ نمونه‌هایی از نحوه انجام UI هستند.

رابط کاربری همچنین ابزاری برای تعامل مشتری با محصول است. امروزه اکثر برنامه‌های نرم‌افزاری با استفاده از یک رابط گرافیکی کنترل می‌شوند، که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از ماوس یا با تایپ دستورات روی صفحه‌کلید، نمایش‌های بصری روی صفحه را عملاً کنترل کنند. رابط های کاربر سخت افزاری معمولاً از مواردی مانند کنترل از راه دور یا جوی استیک تشکیل شده است.

من فکر می‌کنم هیچ احساسی، رهایی و آزادی بیشتری را به کسی نخواهد داد، زمانی که جرأت کنی در زندگی مانند یک اتومبیل بچرخی و دور بزنی.

ماریه بونه ویس

اهمیت رابط کاربری

یک رابط کاربری خوب به شما این امکان را می دهد که انتظارات کاربر را برآورده کنید، که مستقیماً بر میزان کاربردی و ارزشمند بودن سایت شما تأثیر می گذارد. یک رابط کاربری خوب طراحی شده، طرح‌های بصری کاربردی و عملکردهای واکنش‌گرا را ترکیب می‌کند و عملکرد سایت شما را بهبود می‌بخشد. به طور خاص، از نظر کاربران، آنها انتظارات خود را به روشی بسیار کارآمدتر برآورده خواهند کرد.

علاوه بر این، یک طراح رابط کاربری مسئول این است که اطمینان حاصل کند که رابط ظاهر و احساس خوبی دارد، استفاده از آن ساده است و عملکردهایی را که در نظر گرفته شده است انجام می دهد.

UX در مقابل UI

در بسیاری از موارد، UI به اشتباه با تجربه کاربر (UX) اشتباه گرفته می شود که به تعامل انسان و رایانه اشاره دارد که به عنوان HCI نیز شناخته می شود. در HCI، هدف مطالعه راه‌های ایجاد فناوری رایانه و روابط بین انسان و طراحی فناوری اطلاعات است. اگرچه هر دو اصطلاح در برخی زمینه های مشترک مشترک هستند، آنها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. UX ممکن است شامل طراحی زیبایی شناسی محصول، زمان پاسخگویی و حتی خود محتوایی باشد که کاربر در محصول با آن مواجه خواهد شد.

تمایز بین یک طراح UI و یک طراح تجربه کاربری (UX) ضروری است زیرا طراحی UX با در نظر گرفتن هر جنبه ای از تعامل کاربر نهایی با یک محصول، نرم افزار یا سخت افزار (چه گرافیکی یا غیر گرافیکی) رویکرد بسیار جامع تری دارد.

نحوه استفاده از رابط کاربری

شرط دوم این است که رابط از نظر بصری جذاب باشد. حتی ابتدایی‌ترین رابط‌ها نیز ممکن است ساده باشند، اما این روزها، برنامه‌ها و نرم‌افزارها تنها بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌شوند. از این رو، طراحی براق و زیبا برای ایجاد یک رابط کاربری قانع کننده ضروری است.

متنی کردن مفهوم سایت شما یک عنصر حیاتی برای یک رابط کاربری عالی است و به کاربران اجازه می دهد بدون تلاش زیاد نیازهای خود را در سایت پیدا کنند. شما می توانید ساختار سایت خود را به سه روش اصلی سازماندهی کنید:

  1. سطح اهمیت محتوا (سلسله مراتبی).
  2. ترتیب منطقی (ترتیبی) مراحل.
  3. اختیار کاربر در تعیین نحوه سازماندهی مفهوم.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

پردازش داده نگار پارس

پردازش داده نگار پارس

پیشرو در توسعه و ساخت بهترین اپلیکیشن ها و صفحات وب میباشد . 

دنبال کنید

ایمیل : info@pdn24.com
تلفن : اکنون تماس بگیرید