roadmap (نقشه راه) چیست ؟ چرا با برای بهبود روند کاریمون به اجرا و پیاده سازی آن نیاز داریم؟

یک گام مهم در راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید، تعیین تاثیر ایده آل آن بر بازار انتخابی شما است. تعیین یک هدف نهایی روشن برای هر چیزی که راه اندازی می کنید، به تیم شما یک هدف واحد می دهد که در جهت آن کار کند. گام بعدی ایجاد یک استراتژی سطح بالا است که اقدامات لازم برای تحقق بخشیدن به محصول شما را به صورت کلی مشخص کند. شما باید این کار را انجام دهید در حالی که ارتباطات نادرست که باعث تاخیر می شود را به حداقل برسانید. به همین دلیل است که باید بدانید که چگونه یک نقشه راه بسازید.

ایجاد یک نقشه راه محصول می تواند به شما کمک کند از بروز حوادث ناگوار در مرحله برنامه ریزی جلوگیری کنید. نقشه شما همچنین به عنوان یک راهنمای برای هر مرحله از توسعه تا تاریخ انتشار کار خواهد کرد. برای ایجاد یک نقشه موثر، به تمرکز واضح بر روی آینده و توانایی عجیب و غریب برای تسلط بر مدیریت وظایف نیاز دارید. به خواندن چندین نکته مفید در مورد نحوه ساختن یک نقشه راه برای راه اندازی بعدی خود ادامه دهید.

نقشه راه به عنوان یک نمای کلی از چگونگی تأثیر محصول شما بر بازار، همراه با نقاط عطف مورد نیاز برای رسیدن به آنجا عمل می کند. این نقش اساسی در استراتژی محصول ایفا می کند زیرا امکان برآورد دقیق تری را در مورد زمان دستیابی به اهداف خاص فراهم می کند. همچنین به تیم شما چیزی برای ارجاع می دهد تا بدانند چه زمانی اولویت ها را به سمت یک هدف جدید تغییر دهند. این اساسا یک نمودار گانت است که همچنین می تواند دست اعضای تیم شما را از ابتدا تا انتها بگیرد.

خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید. پس چه چیز باعث شد که من بیندیشم می‌توانم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم؟

چارلی چاپلین

چه نوع نقشه راه وجود دارد؟

یک استراتژی جهانی برای دستیابی به بازار وجود ندارد. (اگر وجود داشت، احتمالاً دقیقاً شبیه رقبای خود بودید!) هر پروژه به یک برنامه توسعه منحصر به فرد نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که ورودی های مربوطه را از همه تیم های درگیر دریافت می کند. به همین دلیل است که چندین نوع نقشه راه وجود دارد که منعکس کننده تنوع در برنامه ریزی استراتژیک است. انتخاب نقشه راهی که به بهترین وجه نیازهای پروژه شما را برآورده می کند برای ایجاد یک محصول موفق ضروری است. برخی از رایج ترین نقشه های راه عبارتند از:

  • استراتژی بازاریابی: نقشه راه استراتژی بازاریابی، بازارهایی را که در آن محصول خود را راه اندازی و تبلیغ خواهید کرد، مشخص می کند. همچنین نشان می دهد که چگونه محصول خود را در طول زمان توسعه می دهید تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید. نکته: در واقع گوش دادن به مشتریان در حین استفاده از محصول شما می تواند در اینجا بسیار مفید باشد!

  • رویایی: یک نقشه راه رویایی به صورت بصری نشان دهنده تغییراتی است که در صنعت و جامعه شما به طور کلی اتفاق می افتد. روندها را در این زمینه ها نشان می دهد و توضیح می دهد که چگونه محصول شرکت در تصویر بزرگ قرار می گیرد و علی رغم تغییر علایق مرتبط باقی می ماند.
  • فناوری: نقشه‌های راه فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ابتکارات آینده را در رابطه با زیرساخت‌های فنی خود برنامه‌ریزی کنند. این ابتکارات می توانند از نظر دامنه محدودتر باشند، مانند زمانی که تیم فناوری اطلاعات نیاز به به روز رسانی برای نرم افزار خود دارد. اما این نقشه‌های راه به شما این امکان را می‌دهد که اهداف تکنولوژیکی گسترده‌تری را برنامه‌ریزی کنید و در هنگام ایجاد فناوری کاملاً جدید، از استفاده مناسبی برخوردار شوید.
  • سکو: نقشه راه پلت فرم مشخصات فنی مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز محصول یا خدمات شما را مشخص می کند. به عنوان مثال، نرم افزار عامل ویندوز برای اجرا به سخت افزار نیاز دارد، در غیر این صورت هیچ کس هیچ استفاده ای از محصول ندارد.
  • محصول (داخلی و خارجی): نقشه های محصول داخلی و خارجی سیر تکامل محصول را ترسیم می کند. نقشه‌های راه داخلی اولویت‌های توسعه را در میان تیم‌های شما به تفصیل شرح می‌دهند، و کمک می‌کنند همه در یک صفحه قرار گیرند. نقشه‌های راه بیرونی، مزایای محصول شما را به مشتریان، مطبوعات و تحلیل‌گران، بدون اینکه خیلی فنی یا خاص باشد، در میان می‌گذارند.

چرا نقشه راه مهم است؟

ساختن یک نقشه راه برای برنامه ریزی استراتژیک شما کلیدی است، زیرا نحوه تبدیل تیم شما به ایده های محصول شما را به چیزهای واقعی تثبیت می کند. یک نقشه راه خوب ساخته شده همچنین می تواند به تیم شما کمک کند تا متمرکز بماند. نتیجه نهایی ایده‌آل آن می‌تواند انگیزه‌بخش باشد زمانی که شما عمیقاً در کارهای با شدت بالا هستید.

همه از توسعه گرفته تا بازاریابی و حتی مدیریت بالا نقشه راه را خواهند دید که با تکامل الزامات محصول ممکن است تغییر کند. نقشه شما ممکن است به تیم شما کمک کند تا بفهمد چرا تصمیمات خاصی در این مسیر گرفته اید.

مهمتر از همه، نکته کلیدی در اینجا این است که نقشه راه دیدگاه شما و نحوه رسیدن به آنجا را نشان می دهد. آنها می توانند مشارکت کارکنان را از طریق اهداف مشترک معنی دار هدایت کنند. به علاوه، آنها می توانند سهامداران شک یا بالقوه را متقاعد کنند که تامین مالی شرکت شما یک سرمایه گذاری ارزشمند است. فقط نقشه خود را دنبال کنید تا به آن وعده عمل کنید.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

پردازش داده نگار پارس

پردازش داده نگار پارس

پیشرو در توسعه و ساخت بهترین اپلیکیشن ها و صفحات وب میباشد . 

دنبال کنید

ایمیل : info@pdn24.com
تلفن : اکنون تماس بگیرید